Účetní blog

Nové interaktivní formuláře České správy sociálního zabezpečení

„Papírování“ související se sociálním zabezpečením je od 1. července o něco jednodušší, a to díky zcela novým interaktivním formulářům, které samy kontrolují vyplňované údaje. Konkrétně se jedná o 105 nových druhů elektronických formulářů České správy sociálního zabezpečení, které si mohou zájemci z řad občanů, firem i institucí vyplnit na počítači, tabletu nebo i chytrém telefonu.

Interaktivní formuláře jsou vybaveny funkcí logické kontroly vyplňovaných údajů, tudíž automaticky upozorňují na neúplné vyplnění nebo logické chyby. V neposlední řadě se pak může hodit i možnost uložení rozepsaného formuláře na disk počítače nebo možnost jednoduchého odeslání formuláře České správě sociálního zabezpečení (ČSSZ) či příslušné Okresní správě sociálního zabezpečení. Pro elektronické odeslání je však zapotřebí formulář doplnit kvalifikovaným elektronickým podpisem nebo jej odeslat prostřednictvím datové schránky. Samotná práce s tiskopisy přístup do systému datových stránek nevyžaduje, má však své výhody v možnosti automatického vyplňování identifikačních údajů z databází ČSSZ.

Více než stovka interaktivních formulářů značně rozšiřuje možnosti komunikace s ČSSZ, moderní formuláře však nejsou úplnou novinkou. První interaktivní formuláře, které jsou lidmi využívány nejčastěji, nabídla ČSSZ již na začátku letošního roku. Elektronizaci přitom podporuje ČSSZ v mnoha ohledech a mimo jiné během prvních šesti měsíců tohoto roku zpracovala automatizovaně téměř deset milionů elektronicky zaslaných tiskopisů, což je o dvacet procent více, než za stejné období loni. Pravidelně aktualizované interaktivní formuláře mohou zájemci najít na webu nebo již přímo v mzdovém software DUNA MZDY. Přesto klienti i nadále mohou využívat i klasické papírové tiskopisy, které jsou k dispozici pro ruční vyplnění.




« zpět na přehled článků
X