INFO servis pro uživatele
Kartotéka pacientů slouží k zařazení nového pacienta nebo vyhledání existujícího pacienta dle libovolného údaje s následnou možností zobrazení a oprav dalších pacientových záznamů.
Můžete provést zápis textu vyšetření pacienta do chorobopisu nebo vytvořit účty pro zápis provedených výkonů a vydaných léků, které slouží jako podklad pro vytvoření dávek pro pojišťovnu či vytisknout stvrzenky anebo naplnit údaji o pacientovi různé formuláře.
Přehledné vedení kartotéky pacientů včetně kontroly rodného čísla
Možnost práce více lékařů se společnou kartotékou
Praktické rozlišení pacientů dle dispenzarizace, tisk objednávek ke kontrolám i evidence pacientů, kteří ke kontrole nepřišli
Jednoduché vedení zdravotnické dokumentace, tisk chorobopisu, lékařských zpráv, poukazů na O/V
Elektronické podpisování denních záznamů v chorobopise
Uložení libovolného souboru z počítače, z webu či ze skeneru přímo na kartu pacienta
Vedení přehledu stálých léčiv i možnost opakovaného vystavení receptu, tisk magistraliter
Propojení s vybranými externími zařízeními (RTG, RVG, EKG)
Nastavení různých přístupových práv různým uživatelům programu
Elektronické vystavení receptu včetně možnosti odeslání identifkátoru eR na mobil nebo e-mail pacienta
Generování e - neschopenek i tisk formulářů HPN, HOL, Žádostí o udělení různých souhlasů a Potvrzení o trvání DPN
Přihrávání výsledků vyšetření z laboratoří
Elekronická žádanka na vyšetření souvisejícího s onemocněním COVID-19 včetně předvyplnění údajů o žadateli – lékaři a pacientovi
Sdíený lékový záznam pacienta
Karta pacienta Vám umožní nejen detailnější popis osobních údajů o pacientovi, ale také o jeho nemocech, úrazech a vyšetřeních. Ke každé kartě pacienta si můžete připojit přílohy, například rentgenový snímek pacienta nebo záznam vyšetření pacienta od jiného lékaře, případně výsledek z laboratoře. Přílohou může být:
Program podporuje několik externích RVG. Díky tomu není nutné nového pacienta zakládat dvakrát v obou programech ani již existujícího pacienta hledat ve dvou kartotékách. Vždy se pacient založí nebo najde v kartotéce programu Duna a poté se vyvolá daný externí program ikonou pro propojení. V Nastavení programu – Definice externích zařízení je možné z předdefinových zařízení vybrat pouze ty, které v ordinaci reálně existují.
Zápis ošetření je jednoduchý textový zápis, který obsahuje:
Při tisku chorobopisu si můžete zvolit, zda budete tisknout jen aktuální dekurz nebo vytisknete úplně všechny záznamy ošetření daného pacienta případně zvolíte záznamy jen za určité období.
Jednotlivé záznamy v chorobopise můžete elektronicky podepsat. Tlačítko pro e-podpis má dva stavy, a
. Bílé znamená, že záznam ještě nebyl podepsán, modré, že již podepsán je.
Stisknutím modrého tlačítka na podepsaném zápise se provádí verifikace podpisu. Program vypíše oznámení, jakým certifikátem byl záznam podepsán a překontroluje jeho platnost. Při podpisu dojde automaticky k zamčení denního záznamu.
Podepisovat lze certifikátem z úložiště Windows nebo vyexportovaným certifikátem do souboru (s příponou .pfx). V tomto případě je navíc chráněn i heslem. Certifikát musí být vydán Certifikační autoritou a musí mít kromě veřejné části také soukromý klíč. Jiným typem certifikátu není možné záznamy v chorobopise podepisovat.
Z denního záznamu chorobopisu, z anamnézy, případně kombinací obou údajů můžete naplnit a vytisknout tyto formuláře: Výměnný list, Poukazy na V/O, Lékařská zpráva, Výpis ze zdravotní dokumentace.. U vybraných formulářů si uživatel může zvolit, zda tisknout na volný list papíru nebo do předtištěného formuláře, případně i typ formuláře SEVT, DITIS nebo ASKER.
Další formuláře, které je možné z programu vytisknout: Potvrzení o trvání DPN, Źádanka o laboratorní vyšetření, Žádost o neomezené vycházky, Poukaz na brýle, Příkaz k transportu a Návrh na lázeňskou péči.
Novinkou v programu je vystavení elektronické žádosti testu COVID19 na ÚZIS. Podmínkou pro fungování služby je vyplnění unikátního odkazu pro eŽádanku v nastavení programu DUNA. Tento odkaz obdržel každý poskytovatel zdravotních služeb mailem z ÚZIS.
Účet pacienta je určen pro zápis provedených výkonů a vydaných léků, které pak slouží jako podklad pro vytvoření dávek pro pojišťovnu. Zápis provedených výkonů je velice jednoduchý, ale program při něm provádí ještě spoustu navazujících kontrol a výpočtů, např.
nebo
máte-li v uživatelském nastavení či číselnících programu nastaveno.
Evidence Očkování je určena k evidování všech záznamů o očkování pacienta (s vyjímkou COVID-19, který se ukládá do ISIN UZIS) a s možností jejich odeslání do CÚzO. Zde je vygenerován identifikátor záznamu o očkování.
Kromě toho je možné z Centrálního úložiště záznamů o očkování získat různá doporučení pro lékaře k danému očkování, tj.navržení pořadí dávky podle schématu, dohledání schémat či textový výpis všech záznamů o očkování pacienta proti dané nemoci). Používá se ale jen u registrovaných očkovacích látek. Služba se váže ke konkrétní očkovací látce.
Přes číslo šarže lze v CÚ zkontrolovat, zda se skutečně jedná o registrovanou (povolenou) šarži.
Výstupem pro pacienta může být vygenerovaný PDF záznam o očkování.
Pro Načtení výpisů všech provedených očkování pacienta a pro Stažení všech PDF záznamů provedených očkování daného pacienta platí stejná pravidla jako platí pro zobrazení/stažení Lékového záznamu pacienta s předepsanými a vydanými eRecepty. V případě prvního stahování z CÚ musí být pacient identifikován podle osobního dokladu totožnosti (pas nebo OP). Obě sestavy lze omezit datem očkování od – do a kódem nemoci.
.
Seznam léčiv, která pacient pravidelně užívá, můžete vést na záložce Stálá léčiva. Program automaticky, na základě vyplnění kódu léku, MJ v balení a denní dávky, vypočítá počet dnů, za které pacient zadané množství léku spotřebuje.
Z takto vytvořené evidence můžete následně vytisknout recepty. Zatržením léků v evidenci stálých léčiv si můžete předem definovat, které léky se mají na receptu tisknout a které ne. Po tisku receptu dochází automaticky k jeho přepisu do Chorobopisu pacienta.
Nejenže si tiskovou šablonu receptu můžete upravit dle typu Vaší tiskárny, ale můžete tisknout do předtištěného formuláře nebo na bílý list papíru.
Z evidence receptů následně můžete vytvořit sestavu vystavených receptů za určité období a zdravotní pojišťovnu.
Další možností je vystavení elektronického receptu přímo z programu. Stačí jen mít přihlašovací údaje a certifikát ze Státního ústavu pro kontrolu léčiv, které Vám umožní přístup do Centrálního úložiště eReceptů a osobní kvalifikovaný certifikát, kterým "podepíšete" vystavený recept. Identifikátor eR (ve formě čárového nebo QR kódu) můžete pacientovi vytisknout nebo odeslat mailem nebo poslat na mobil pomocí sms zprávy.
Na této záložce můžete zapisovat výsledky laboratorních a odborných vyšetření pacienta. Uvádí se datum zápisu, druh vyšetření (dle číselníku Druhy lab. a ostatních vyšetření), kdo vyšetření provedl a kdy bylo provedeno. Zapsané výsledky je možno pomocí tlačítka přepsat do aktuálního záznamu v chorobopise.
Zobrazí se zde i výsledky dodané z laboratoří, RTG, chirurgie atp. ze souborů ve formátu XML v datovém standardu Ministerstva zdravotnictví ČR DASTA DS3 nebo DS4 načtené v programu.
Tři záložky, které se týkají "neschopenek". První je určena pro Hlášení vzniku dočasné pracovní neschopnosti (DPN), pro Potvrzení o trvání DPN a pro ukončení Hlášení DPN, druhá pro všechny typy Hlášení ošetřujícího lékaře
Třetí záložka slouží pro vytvoření Žádostí k neschopenkám, které lze elektronicky odeslat na ČSSZ přímo z programu DUNA. Jsou to :
Nové HPN může být ve formátu e-Neschopenka nebo ruční neschopenka. Elektronickou neschopenkou získává ošetřující lékař několik výhod :
Jedním tlačíkem B2B lze vytvořit z pořízeného HPN, HOL nebo ZOL soubor ve formátu .xml a odeslat na portál ČSSZ ke zpracování.
Předpokladem pro využívání e-Podání je přidělení čísla IČPE Českou správou sociálního zabezpečení a zavedení ošetřujícího lékaře do registrační databáze ČSSZ s oprávněním zasílat formuláře elektronicky. IČPE bude sloužit pro automatické generování čísla Rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti.
IČPE lze získat pro všechna pracoviště, kliniky nebo oddělení společně, pokud mají shodné sídlo se sídlem poskytovatele zdravotních služeb nebo pro každé pracoviště či lékaře samostatně. Zásadní je vždy místo výkonu práce ošetřujícího lékaře
Toto přidělené IČPE stačí uložit do základní konfigurace programu a pokud máte certifikát SUKLu (který určitě kvůli vystavování eReceptů již máte), můžete začít pořizovat e-Neschopenky.
Záložka je určena pro vyplňování naměřených hodnot sledovaných zdravotních nebo fyziologických údajů o pacientovi. Jedná se o měřitelné numerické údaje, tak aby bylo možné vytvořit kromě sestavy i čárový graf. Hodnotových sloupců je celkem šest. Názvy a jednotky si definuje uživatel sám.
Jedno tlačítko v kartotéce umožní nasdílet lékařům informací o tom, jaké léky pacient užívá, za podmínky, že pacient nevyjádřil nesouhlas se sdílením svého lékového záznamu.
Lékový záznam pacienta zpřístupní ošetřujícímu lékaři pacienta všechny jeho předepsané a vydané recepty. Lékař tak může předejít duplicitnímu užívání léčiv se stejnou nebo podobnou léčivou látkou a zabránit nežádoucím kombinacím léků, které by mohly poškodit zdraví pacienta.
Slouží k načtení záznamů o vakcinaci pacienta z Informačního systému infekčních nemocí. V současnosti jde o nemoc COVID19.
Údaje na formuláři se nevyplňují ručně, naplňují se přes tlačítka a následné dialogy při komunikaci s ÚZIS. Tlačítka jsou přístupná/aktivní, když je znám identifikátor pacienta z ISINu ÚZIS. Některá tlačítka mají dvojí funkci. Všechny funkce se zobrazují v bublinkové nápovědě (po najetí myší na tlačítko).
Uživatel musí znát své číslo pracovníka z Národního registru zdravotnických pracovníků a číslo pracoviště PČZ, která přiděluje ÚZIS. V případě, že nemá certifikát SUKL (přidělen zdravotnickému subjektu pro eRecept), musí požádat o certifikát ÚZIS.
Provedení vakcinace se automaticky zapisuje do chorobopisu a na účet pacienta pro ZP.
Z dané záložky je možné vytvořit elektronický poukaz na zdravotnické pomůcky a odeslat jej do CÚeP. Typy poukazů, které je možné vystavit v elektronické podobě :
Při zakládání předpisu na CÚ SUKL probíhá kontrola na číselník ZP, je-li u daného prostředku vyplněno pole LIM1, LIM2 nebo LIM3, bude označen jako nutný ke schválení zdravotní pojišťovnou.
Některé vybrané zdravotnické prostředky mohou být předepisovány bez nutnosti schválení zdravotní pojišťovnou, kdy po dobu 6 měsíců je schválení nahrazeno signálním kódem. ePoukaz se předepisuje se stavem schválení „nevyžaduje schválení“ a povinně se vyplní datum signálního kódu (tedy to datum, od kdy se začalo předepisovat, tj. datum prvního ePoukazu na daný zdravotnický prostředek).
Pacientovi je možné notifikaci, že ePoukaz byl schválen a že si může zdravotnický prostředek vyzvednout, předat přes sms zprávu, mailem nebo vytisknout průvodku vč. QR kódu.