Účetní blog

Novinky v daňovém prohlášení: Nové tiskopisy i možnost elektronického podání

V minulých dnech finanční správa zveřejnila nové vzory tiskopisů pro plátce i poplatníky daně ze závislé činnosti. Zaměstnanci nový formulář využijí již od ledna 2018. Novinkou bude možnost podání v elektronické podobě. Naopak zaměstnavatelé nový tiskopis uplatní až v roce 2019.

Novinky v daňovém prohlášení zaměstnanců

Zaměstnanců se týká nový vzor tiskopisů č. 26 - Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti. Tento tiskopis je určen pro výpočet daňových záloh a v listinné formě bude na finančních úřadech dostupný od prosince letošního roku.

Vedle nového vzoru mohou poplatníci využívat také starší typy tiskopisů, konkrétně vzor č. 24 a vzor č. 25. U osob, které nejsou daňovými rezidenty, finanční správa již nedoporučuje používat tiskopisy s nižším pořadovým číslem, než kterým je tiskopis č. 25.

K novému vzoru tiskopisu se váže také procesní novinka. Od zdaňovacího období budou mít zaměstnanci možnost tiskopis vyplnit a podepsat elektronicky. Stále však zůstává možnost vyplnění v listinné podobě. O tom, v jaké formě budou tiskopisy vyplněny, rozhodne zaměstnavatel.

Zcela nový tiskopis pro zaměstnavatele

Pro zaměstnavatele zavádí finanční správa zcela nový tiskopis s názvem Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění (vzor č. 1). V účetnictví zaměstnavatelé tiskopis využijí až za zdaňovací období 2018, tudíž v roce 2019. Nový formulář proto finanční správa do oběhu uvolnění až v druhé polovině roku 2018. Tiskopis má nyní pouze informační charakter a slouží k seznámení s novým daňovým zúčtováním. Formulář naleznete na stránkách finanční správy.




« zpět na přehled článků
X