INFO servis pro uživatele
21.07.2015
Rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti, Hlášení ošetřujícího lékaře
Pro lékaře, kteří nechtějí ručně vyplňovat papírové formuláře Rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti či Hlášení ošetřujícího lékaře, existuje elektronická komunikace mezi nimi a Českou správou sociálního zabezpečení, tzn. e-Podání.
Od roku 2016 zavedeme využívání této služby i do programů DUNA DENTA a DUNA PRIVAT nejen z důvodu ulehčení práce lékařům, ale také z důvodu možné zákonné povinnosti používat tuto službu všemi lékaři.
Předpoklady pro využívání služby
Předpokladem pro využívání e-Podání je registrace zdravotního subjektu ke službě e-Podání, tj. přidělení čísla IČPE Českou správou sociálního zabezpečení a zavedení ošetřujícího lékaře do registrační databáze ČSSZ s oprávněním zasílat formuláře elektronicky. IČPE bude sloužit pro automatické generování čísla Rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti.
Komunikační rozhraní
Lékař, resp. zdravotnický subjekt (ZS), může pak pro odesílání e-formulářů zvolit Portál České správy sociálního zabezpečení pro elektronická podání nebo Informační systém datových schránek (ISDS).
Přidělení IČPE
Poskytovatel zdravotních služeb, který má několik pracovišť, může zažádat o přidělení IČPE pro každou kliniku nebo oddělení nebo pracoviště bez ohledu na přidělené IČP (identifikační číslo pracoviště) nebo pouze o jedno IČPE za všechna pracoviště, kliniky nebo oddělení, pokud mají shodné sídlo se sídlem poskytovatele zdravotních služeb. Ošetřující lékaři, kteří mají více míst, kde pravidelně ordinují, musí o přidělení IČPE zažádat pro každou ordinaci zvlášť. Z pohledu provádění nemocenského pojištění je zásadní místo výkonu práce ošetřujícího lékaře.
Registrace ošetřujícího lékaře, formulář Žádost o IČPE
Samotnou registraci provádí příslušná OSSZ a to dle sídla ošetřujícího lékaře. Žádost o přidělení IČPE je možné podat osobně nebo v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky či zasláním e-mailu s uznávaným elektronickým podpisem, viz webové stránky ČSSZ.