Zajišťuje u hotovostních plateb elektronickou evidenci tržeb podle zákona 112/2016 Sb. Odesílání požadovaných informací o tržbách probíhá automaticky. Nejjednodušší prodejní systém DUNA CASH obsahuje modul EET již ve svém základu.
Evidence tržeb je zajištěna v agendách Kasa, Fakturace a Pokladna, kde vznikají doklady o tržbách popř. příjmu hotovosti.
Volitelný modul EET zajistí v evidenci KASA pro každou prodejku nebo fakturu uhrazenou v hotovosti, případně stravenkami, automatickou evidenci této tržby na portálu finanční správy a také vystavení dokladů s povinnými údaji dle zákona č.112/2016 Sb. tzv. účtenky.
Každé prodejní místo, kde se provozuje evidence KASA s volitelným modulem EET, může být zaregistrováno s vlastním označením provozovny a pokladního zařízení.
Prodejní doklad (prodejka nebo faktura z Kasy) obsahuje kromě údajů o předmětu plnění také předepsané údaje o evidované tržbě:
Agenda POKLADNA – konkrétně Pokladní deník je další místo, odkud jsou doklady na přijaté platby zasílány do systému EET. Jedná se o úhrady vydaných faktur, včetně zálohových, které se elektronicky evidují při vystavení příjmového pokladního dokladu. Dále se evidují tržby za zboží nebo služby přímo zapisované do pokladny, pokud neprobíhá prodej přes modul Kasa.
Elektronickou evidenci tržeb zapsaných v evidenci POKLADNA tedy 100% zajišťuje modul EET.
Provádění EET u faktur lze nastavit pomocí formy úhrady. Protože po změně legislativy již není povinné evidovat úhrady platební kartou nebo přes online platební brány, je tento způsob EET jen doplňkový. Lze jej využít např. u faktur na dobírku nebo v případě, že firma používá fakturu současně jako potvrzení o příjmu hotovosti (tzn. je označena textem např. „Zaplaceno v hotovosti“) bez okamžitého vystavení pokladního dokladu. EET proběhne automaticky při uložení faktury a tisk je doplněný o údaje, které požaduje zákon. Faktura tak plní současně funkci Daňového dokladu i Účtenky.
Elektronickou evidenci tržeb zapsaných v evidencích FAKTURACE a POHLEDÁVKY zajišťuje modul EET.
Certifikát slouží k jednoznačné identifikaci podnikatele nebo firmy při zasílání údajů o evidované tržbě datovými zprávami a pro jeho získání musí oprávněný subjekt komunikovat s Finanční správou. Prvním krokem je žádost o autentizační údaje, dále zaevidování provozovny a následně je potřeba elektronicky vygenerovat certifikát.
Získaný certifikát se uloží do konfiguračního nastavení systémů DUNA, které je k dispozici ve volitelném Modulu EET.